Iedere dag rijden er ongeveer 3.500 auto’s van Mobility Service over de Nederlandse wegen. De zakelijke leasemaatschappij uit Eelde helpt haar klanten aan een passende mobiliteitsoplossing; van full operational lease en netto operational lease tot het kopen van een compleet wagenpark. “Flexibiliteit is typerend voor Mobility Service”, vertelt Inge Mier, Financieel & Operationeel Directeur. “Zowel in onze diensten als in onze service. Als een klant belt of we die middag nog een auto klaar voor hem of haar kunnen regelen, dan doen we dat.”
Alles flex
De leasemaatschappij doet het goed in de flexbranche. “Dat komt omdat bedrijven bij ons net zo gemakkelijk een short lease als een long lease contract aan kunnen gaan”, legt Inge uit. “Veel van onze klanten hebben een gemixt personeelsbestand. Zo’n bedrijf wil voor vaste medewerkers een long lease contract, maar voor het tijdelijke personeel een short lease contract afsluiten.” Die mogelijkheid biedt niet iedere leasemaatschappij en dat maakt dat Mobility Service het goed doet in de flexbranche. “We mogen veel detacheringbureaus tot onze klantenkring rekenen.”
Dat Mobility Service een vooruitstrevend leasemaatschappij is blijkt niet alleen uit de dienstverlening. Het bedrijf was een van de eerste klanten van Payt. “Hoewel ik zelf toen nog niet bij Mobility Service werkte, weet ik wel dat Payt een belangrijke rol heeft gespeeld in de optimalisatie van ons debiteurenbeheer”, vertelt Inge. Voorheen deed het bedrijf alles handmatig. Eens in de zoveel weken printten ze de debiteurenlijst uit en belden ze iedereen na die de factuur niet binnen de betaaltermijn had voldaan.