Danielle: “Oorspronkelijk liep ons debiteurenbeheer via ons eigen ERP-systeem en ons klantenbestand, aangezien dit gekoppeld was met ons boekhoudpakket. Door verschillende overnames kon dit niet meer en dan hebben we een aantal maanden rappels verstuurd via Exact, maar dit was heel moeilijk om op te volgen. Er was dus nood aan een pakket waarbij we alles goed konden opvolgen.”
“Het nadeel van hoe we het voorheen deden was dat we geen algemeen zicht hadden op het totaal openstaand en vervallen facturen of in welke fase ze zitten (1ste herinnering of 2de, enz.). Dit werd hierdoor ook niet goed opgevolgd, waardoor veel klanten niet tijdig betaalden en er waren dus heel veel achterstallige facturen.”
Alles onder één dak
De voornaamste reden voor Cleanpoint om met Payt te werken was om alles onder één dak te krijgen. Danielle: “De opvolging, het samenvoegen van alle vestigingen in pakket en niet meer te moeten schakelen tussen verschillende omgevingen. Er was geen connectie meer mogelijk met ons boekhoudsysteem Exact en ons ERP-systeem, waardoor we in ons ERP-systeem niet meer konden opvolgen welke facturen reeds voldaan waren en welke niet.”
Gebruikersvriendelijke en overzichtelijke software
Cleanpoint ervaart al snel de voordelen van de software van Payt. Danielle: “Het automatisch versturen van mails is er zo één, voorheen moesten we alles klaarzetten. Daarnaast is het heel gebruiksvriendelijk en overzichtelijk, je kunt heel snel op basis van verschillende gegevens (naam, nummerfactuur, klantnummer) iets terugvinden via de zoekbalk. Ook kan er veel persoonlijk ingesteld worden. De support en de chat reageert super snel en hebben me al heel veel kunnen helpen!”
Opkuis in openstaande vervallen facturen
Danielle geeft aan dat sinds het gebruik van Payt al wat successen zijn behaald “Er zijn facturen van eind 2023 en begin 2024 nog betaald geweest. Er is een opkuis geweest in openstaande vervallen facturen.”