Zet FinTech in voor een betere cashflow én klantrelatie – 5 kansen

Person
Sander Kamstra 17 juni 2020
Image

Met de modernste FinTech werk je aan geautomatiseerd debiteurenbeheer, met snellere betalingen als gevolg. Tegelijk zorgt dat ook nog voor een betere klantrelatie, door tijd die je overheeft. Met deze 5 kansen zet jij FinTech in voor een betere cashflow én een betere klantrelatie.

  1. Verlaag de drempel tot betalen met verschillende betaalmogelijkheden

    Je maakt de betaling van een factuur makkelijker door verschillende betaalmogelijkheden toe te voegen, waaronder een iDEAL-link. Hoe lager de drempel voor betalen is, hoe sneller en beter je klanten zullen betalen. Met de slimme debiteurensoftware van Payt voeg je eenvoudig iDEAL-links en andere betaalmogelijkheden toe.

  2. Houd door automatisering tijd over voor aandacht aan bijzondere gevallen

    Geautomatiseerd debiteurenbeheer zorgt ervoor dat je minder naar het factuur- en opvolgproces hoeft om te kijken. Je houdt tijd over; tijd die je kunt besteden aan klanten die extra aandacht nodig hebben of achterstallige betalingen. Dat komt de klantrelatie zeker ten goede!

  3. Zie de factuur als een klant-contactmoment

    Bij elk klant-contactmoment is er gelegenheid om de klantervaring te verbeteren. Dat geldt ook voor de factuur! Denk bijvoorbeeld aan in dialoog gaan met je klant over de factuur. In de software van Payt kun je en kunnen je klanten per factuur reacties achterlaten. Zo blijft je in gesprek over geleverde producten en diensten en houd je ook in deze fase een vinger aan de pols.

  4. Houd de touwtjes in handen, ook in het incassotraject

    Heb je bij een incassotraject moeite om het dossier compleet te krijgen of ontbreekt er structureel informatie? Dat maakt een goed incassotraject lastig. Met FinTech houd je alle communicatie over facturen en betaling eenvoudig en efficiënt bij elkaar. In de software Payt start je een incassotraject waarbij je zelf de regie heeft en zo de klantrelatie intact kunt houden.

  5. Blijf onder de aandacht komen met een geautomatiseerd, consequent proces

    Van hoeveel klanten weet je dat facturen ‘ergens op een stapel’ belanden? Met automatisering van je debiteurenbeheer ontwerpt je een consequent proces voor betalingen. Van het versturen van de facturen tot herinneringen, van dialoog over een factuur tot het starten van een betalingsregeling of incassotraject. Dit creëert nieuwe momenten om onder de aandacht van je klant te blijven, en betalingen sneller binnen te krijgen.

Image

Sander, directeur en medeoprichter van Payt, heeft met zijn passie voor software en ondernemerschap innovatie in de sector gebracht.

Image
Debiteurenbeheer software: het gemak van automatisering
Image
Debiteurenbeheer uitbesteden? Ontdek de voordelen
Remove Cookie