Factuur communicatie in de taal van jouw klanten

Person
Sanne de Vries 11 februari 2022
Image

Je kent het vast wel. Je bent op vakantie in het zonnige Zuid-Frankrijk en haalt in de ochtend een lekker ontbijtje voor de familie in je beste Frans: “Bonjour, je voudrais deux pains s’il vous plaît”. De bakker glimlacht, waardeert dat je het in het Frans vraagt en gaat voor je aan de slag. Hetzelfde geldt voor facturen. Een Nederlandse factuur gaat niet snel begrepen en betaald worden door je Franse klant. Een Engelse e-mail begrijpt hij waarschijnlijk al iets beter, maar je vergroot de kans op een snelle betaling wanneer je je factuur in het Frans verstuurt.

Internationaal zakendoen: verstuur facturen en herinneringen in meerdere talen

Voor bedrijven met een internationaal debiteurenbestand is het van belang dat het debiteurenproces strak en efficiënt ingeregeld is. Zo zorg je ervoor dat e-mails en facturen goed begrepen worden en de openstaande facturen snel betaald worden. Daarom is het in Payt mogelijk om e-mails met facturen in de juiste taal naar je klanten te sturen. Elke klant ontvangt jouw factuur dan in zijn of haar eigen taal, waardoor je minder vragen met betrekking tot de factuur zult krijgen. Doordat klanten goed begrijpen waarvoor ze moeten betalen, zullen ze eerder geneigd zijn het openstaande bedrag te voldoen. Hierdoor krijg jij sneller betaald en bespaar je een hoop waardevolle tijd (en geld).

De verschillende talen voor e-mailtemplates en facturen in Payt

Payt is rechtstreeks gekoppeld aan je boekhoudpakket en herkent de ingestelde taalvoorkeur van de debiteur. De voorkeur wordt gebruikt in alle standaard communicatie, zelfs voor de fysieke post. Wanneer jij in je boekhoudpakket of in Payt – want dat kan ook – de taalinstellingen van je klanten goed hebt staan, verstuurt Payt e-mails en facturen altijd in de juiste taal naar jouw klanten. Op dit moment ondersteunen we de talen:

  • Vlaams
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
  • Frans
  • Spaans
  • Italiaans
  • Pools

Het debiteurenportaal voor internationale klanten

Wanneer je gebruik maakt van de software van Payt kunnen jouw klanten altijd in hun eigen online debiteurenportaal. Hier kunnen ze al hun facturen eenvoudig terugvinden en hebben ze een duidelijk overzicht van alle facturen die nog openstaan. Ze kunnen hier een factuur terugvinden of zelfs meerdere openstaande facturen in één keer betalen. Mocht er een foutje op de factuur staan, dan kunnen klanten hier ook berichten plaatsen, zodat jij dit snel en goed kunt oplossen. Ook voor het debiteurenportaal is het belangrijk dat dit in de juiste taal staat. We ondersteunen op dit moment de volgende talen:

  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
  • Frans
  • Spaans
  • Vlaams
  • Italiaans
  • Pools

Als starttaal kiezen we de taal van de browserinstelling. Dus iemand die Google Chrome op Duits heeft ingesteld krijgt automatisch het factuurportaal in het Duits te zien. Met de mogelijkheid om de taal realtime te switchen zoals hierboven is afgebeeld. Handig toch?

Duidelijke communicatie voor je klanten. Ze zullen het waarderen en belonen met snel(ler) betaalgedrag!

Mocht je een taal missen? Neem dan gerust contact met ons op.

Image

Sanne is bedrijfskundige bij Payt. Ze helpt bedrijven hun financiële stromen te optimaliseren met oog voor detail en diepgaand begrip van bedrijfsprocessen.

Image
Debiteurenbeheer software: het gemak van automatisering
Image
Debiteurenbeheer uitbesteden? Ontdek de voordelen
Remove Cookie