Een IT-vacaturesite die vacatures én rekrutering met elkaar combineert, dat is Bonque. Het is de enige speler in Nederland die niet alleen vacatures aanbiedt, maar ook actief op zoek gaat naar geschikte kandidaten voor die functies. Bonque is klant van zowel Payt als Snelstart. Ingmar Schakelaar, manager bij Bonque, is bijzonder tevreden over hoe de twee softwarepakketten op elkaar zijn afgestemd.
Koppeling tussen Snelstart en Payt
Dankzij de koppeling hebben alle gebruikers van Snelstart toegang tot de functionaliteiten van Payt. Een organisatie zoals Bonque kan de facturen die in Snelstart worden aangemaakt automatisch doorsturen naar Payt. Het platform van Payt zorgt er vervolgens voor dat deze facturen en herinneringen automatisch worden verzonden. Een volledige oplossing van facturatie tot opvolging bij wanbetaling.
Gouden combinatie
Ingmar Schakelaar noemt de samenwerking tussen de twee pakketten een perfecte combinatie:
Voorheen nam het debiteurenbeheer van onze organisatie veel tijd in beslag; we deden alles handmatig. We hielden zelf bij welke klanten hun facturen nog niet hadden voldaan en waar een herinnering naartoe moest.
Naast het automatisch verzenden van facturen en herinneringen, waardeert Bonque ook de mogelijkheid om rechtstreeks te communiceren met klanten op het niveau van een individuele factuur. De communicatie over openstaande bedragen verloopt namelijk volledig via het Payt-platform.
Door de communicatiemogelijkheden die Payt in het platform heeft gecreëerd, kunnen medewerkers van Bonque heel gemakkelijk communiceren over onduidelijkheden in de facturatie, aan klanten uitleggen hoe de facturen zijn opgebouwd of bijvoorbeeld achterhalen waarom een klant niet betaalt.
Doordat het debiteurenproces vandaag volledig geautomatiseerd verloopt, heeft Schakelaar een veel beter overzicht gekregen.
”De koppeling tussen de twee pakketten zorgt voor een goede flow in het betalingsproces”, vertelt hij.
“Waar er vroeger maar weinig structuur zat in ons debiteurenbeheer, heeft de koppeling tussen Snelstart en Payt ervoor gezorgd dat alle facturen van iedere klant netjes en op eenzelfde manier worden opgevolgd. We voeren nu voor iedere klant hetzelfde debiteurenbeleid. Het platform van Payt fungeert als de onafhankelijke tussenpartij en zorgt voor een strak, gestructureerd en geautomatiseerd debiteurenproces binnen onze organisatie. Dat schept duidelijkheid voor zowel de klant als voor ons. En wil je wel een keer overleggen met een klant, dan kun je het proces te allen tijde pauzeren of stopzetten. Door de diensten van Payt besteden we zo’n 8 uur per week minder aan ons debiteurenbeheer.”
Hoe werkt het precies?
De koppeling met Snelstart maakt het mogelijk dat de software van Payt automatisch detecteert of een factuur al dan niet binnen de afgesproken betaaltermijn is betaald. Wordt er niet op tijd betaald, dan volgt er automatisch een herinnering. Je hoeft slechts één keer in te stellen na hoeveel weken de eerste automatische herinnering wordt verstuurd. Daarna doet het systeem de rest.
Volledig digitaal incassotraject
Een extra voordeel van de software van Payt is dat ook het incassotraject volledig digitaal verloopt. Wanneer een klant, ondanks de herinneringen, nog steeds niet betaalt, kan Bonque via het platform eenvoudig een incassoprocedure opstarten. Ook dit verloopt volledig automatisch.
De klant wordt via verschillende communicatiekanalen op zijn betalingsverplichting gewezen. Dat kan via e-mail, telefoon, sms of zelfs via een brief per post. Schakelaar bepaalt daarbij zelf welke acties wel of niet ingezet worden.
Meer weten?
Ben je klant van Snelstart, dan heb je al toegang tot de diensten via het Snelstart pakket. Wil je meer weten over Payt? Neem dan gerust contact met ons op!