Automatisering onpersoonlijk? Zo draagt het wel bij aan je klantrelaties!

Person
Sander Kamstra 14 januari 2020
Image

‘Automatisering’ en ‘een goede klantrelatie’: ze lijken elkaars tegenpolen. Het beeld van automatisering is veelal dat het onpersoonlijk is: een computer neemt het menselijke werk over. Maar wanneer je automatisering juist uitvoert, draagt het bij aan de relatie met je klant én bespaart het je werk. Dat pakt op onderstaande manieren uit voor geautomatiseerd debiteurenbeheer met Payt. Het resultaat: minder werk aan openstaande factuur betaald krijgen, even vriendelijk naar je klanten!

Per factuur de dialoog aangaan

In de software van Payt kun je per factuur communiceren: je klant kan er reacties achterlaten, bijvoorbeeld vragen of opmerkingen. Je kunt daar vervolgens eenvoudig op reageren. De factuur opzoeken, in bijvoorbeeld een mailbox, hoeft niet meer: die staat er bij!

Per individuele klant een betalingsregeling of pauze in trajecten aanbieden

Heeft een klant extra aandacht nodig, bijvoorbeeld in de vorm van een betalingsregeling of een pauze in het opvolgingstraject? Met Payt kun je per factuur of klant eenvoudig het traject pauzeren. Heeft je klant veel moeite met betalen en wil je helpen? In de software van Payt start je – of je klant zelf – een betalingsregeling. Het is tevens een persoonlijk en prettig alternatief voor een incassozaak.

Kwijtschelden van wettelijke incassokosten

Is het onverhoopt nodig om van een factuur een incassozaak te maken, dan houd je deze met Payt in eigen beheer. Je betaalt een vast bedrag per incasso. Je bent er vrij in om je klant de wettelijke incassokosten die je in rekening mág brengen, kwijt te schelden. Een makkelijke manier om bij uitblijvende betaling goodwill te tonen – zonder dat je organisatie er financieel onder lijdt.

Een snel geholpen klant, ook bij betalingen

Daarnaast biedt Payt jou en je team de mogelijkheid om notities per klant en per factuur bij te houden. Is de eerste contactpersoon van je klant niet aanwezig, dan kan een collega de klant verder helpen. De collega is door de notities snel op de hoogte van de factuurgeschiedenis. En we hoeven je niet te vertellen wat een snel geholpen klant met de klanttevredenheid doet, ook al gaat het over een factuur!

Het resultaat

Het resultaat van geautomatiseerd debiteurenbeheer mét behoud van de dialoog met jouw klanten: even vriendelijk naar je klanten, en tegelijk minder werk om betalingen binnen te krijgen.

Image

Sander, directeur en medeoprichter van Payt, heeft met zijn passie voor software en ondernemerschap innovatie in de sector gebracht.

Image
Debiteurenbeheer software: het gemak van automatisering
Image
Debiteurenbeheer uitbesteden? Ontdek de voordelen
Remove Cookie