Kies je land

Debiteurenbeheer bij Martini reclamemakers

Person
Bijgewerkt op: 7 augustus 2025
Image

Henk Van der Laan is een klant van het eerste uur. Met zijn bedrijf Martini Reclamemakers maakt hij sinds begin 2014 gebruik van de software van Payt. In het begin enkel voor het incassotraject. Toen Payt ook het debiteurenbeheer van zijn onderneming kon automatiseren, twijfelde Henk geen seconde. Want hoewel hij een geboren ondernemer is, goed is in zijn vak en zijn producten en diensten uitstekend weet te verkopen, blijft de administratie voor hem een lastige klus.

“Het schoot er altijd bij in. Dan stuurde ik een factuur, vergat ik een herinnering te sturen en dan pakte Payt het incassotraject na een x aantal dagen geautomatiseerd op. Je kunt je voorstellen dat het dan niet helemaal goed ging.”, lacht hij.

Doen waar je goed in bent

Met zijn reclameproductiebedrijf is Van der Laan goed bekend in het bedrijfsleven van Groningen, Friesland en Drenthe, als dé specialist voor gevelreclame, signalisatie en autobelettering. Met een team van zeven mensen werkt hij aan uiteenlopende projecten voor organisaties in heel Noord-Nederland.

“Maar ook in andere delen van het land en zelfs over de grens beginnen we voet aan de grond te krijgen.”, vertelt Henk. “Zo zijn we onlangs bijvoorbeeld preferred suplier geworden van Best Western Hotels.”

Henk is daarmee een schoolvoorbeeld van het motto: focus op wat je goed kan, en laat de rest over aan specialisten.

Geautomatiseerd debiteurenbeheer, een zorg minder

“Het debiteurenbeheer van Payt is echt een lust; ik ben er zo tevreden en blij mee. Het enige dat ik hoef te doen is mijn facturen versturen. De rest – het herinneren van de klant aan de openstaande factuur en het verwerken van de betaling in mijn administratie – gaat vanzelf.”

Eén keer per maand bekijkt Henk hoe alles ervoor staat.

“Als ik zie dat een factuur nog open staat, dan komt dat meestal omdat er gegevens ontbreken. In sporadische gevallen is een klant het niet eens met de factuur, hebben ze de factuur niet gehad of hebben ze er vragen over. Doordat klanten heel eenvoudig een opmerking bij hun factuur kunnen plaatsen zie je zoiets direct terug in Payt. In zo’n geval neem ik direct contact met mijn klant op om het euvel op te lossen.”

Rust en financieel overzicht

Hoewel Henk al sinds 2014 klant is bij Payt, merken zijn klanten daar weinig van – behalve dan het gestructureerde en professionele proces. De herinneringen worden volledig in de huisstijl van Martini Reclamemakers verstuurd. En als er vragen zijn over de facturatie, komen die rechtstreeks bij Van der Laan terecht.

“Aan de andere kant merk ik absoluut verschil.”, vertelt Henk. “Zo worden mijn facturen veel sneller betaald. Mede door de koppeling met iDEAL is het betaalgemak voor mijn klanten aanzienlijk verbeterd. Daarnaast heb ik als ondernemer veel meer financieel inzicht en overzicht.”

“Als ik collega-ondernemers over hun administratie hoor klagen, raad ik Payt dan ook altijd aan. Sinds ik de software gebruik kan ik me volledig focussen op mijn bedrijf en de lopende projecten en heb ik geen omkijken meer naar mijn debiteurenbeheer. De rust die dat met zich meebrengt, gun ik iedere ondernemer.”

Image

Door Verhalen van onze klanten

Samen met onze klanten zorgen we ervoor dat Payt elke dag beter wordt. Lees verder om te ontdekken hoe onze klanten het gebruik van Payt ervaren.

Deel dit artikel

Lightbox Image
Remove Cookie