Let op: vanaf 1 januari 2026 wordt Peppol verplicht in België

Let op: vanaf 1 januari 2026 wordt Peppol verplicht in België

Image
Lees meer Sluiten
Kies je land

Gebruik FinTech om je cashflow én klantrelatie te verbeteren: 5 kansen

Person
Image

Met de nieuwste FinTech-technologieën automatiseer je je debiteurenbeheer en krijg je sneller betaald. Tegelijkertijd versterk je de klantrelatie, omdat je meer tijd overhoudt voor persoonlijke opvolging. Met deze 5 kansen zet jij FinTech slim in voor een betere cashflow én een sterkere band met je klanten.

  1. Verlaag de drempel tot betalen met verschillende betaalmogelijkheden

    Je maakt het je klanten makkelijker om hun factuur te betalen door verschillende betaalmogelijkheden aan te bieden, zoals een Bancontact-link. Hoe lager de drempel om te betalen, hoe sneller en correcter je betalingen binnenkomen. Met de slimme debiteurensoftware van Payt voeg je eenvoudig Bancontact-links en andere betaalopties toe aan je facturen.

  2. Houd dankzij automatisering tijd over voor klanten die extra aandacht vragen

    Met geautomatiseerd debiteurenbeheer hoef je minder tijd te steken in het opvolgen van facturen. Zo win je kostbare tijd, die je kan inzetten voor klanten met specifieke noden of achterstallige betalingen. En dat versterkt de klantrelatie.

  3. Beschouw de factuur als een contactmoment met je klant

    Elk contactmoment met je klant biedt een kans om de klantbeleving te versterken, ook de factuur. Via Payt kan je per factuur eenvoudig in dialoog gaan met je klant. Zowel jij als je klant kunnen reacties achterlaten. Zo blijf je in gesprek over geleverde diensten of producten en behoud je ook in deze fase van het proces zicht op de klantrelatie.

  4. Behoud de controle, ook tijdens het incassotraject

    Loopt er een incassotraject maar is je dossier onvolledig of ontbreekt cruciale informatie? Dat bemoeilijkt een vlotte afhandeling. Dankzij FinTech houd je alle communicatie rond facturen en betalingen overzichtelijk op één plek. Met de software van Payt start je eenvoudig een incassotraject waarbij jij de touwtjes in handen houdt en tegelijk de klantrelatie behoudt.

  5. Blijf top of mind met een geautomatiseerd en consequent proces

    Hoeveel klanten laten een factuur gewoon op hun bureau liggen? Door je debiteurenbeheer te automatiseren, bouw je een consequent betaalproces uit. Van het versturen van facturen tot herinneringen, van communicatie over een factuur tot het opstarten van een betalingsregeling of incassoprocedure. Zo creëer je extra contactmomenten met je klant én ontvang je je betalingen sneller.

Image

Door Sander Kamstra

Sander, directeur en medeoprichter van Payt, heeft met zijn passie voor software en ondernemerschap innovatie in de sector gebracht.

Deel dit artikel

Lightbox Image
Remove Cookie