Bij Payt dragen we veiligheid hoog in het vaandel. Daarom besteden we continu aandacht aan de beveiliging van privacygevoelige gegevens. Zo laten we geregeld penetratietesten uitvoeren door professionele externe organisaties en voeren we de daaruit voortvloeiende aanbevelingen direct door in onze software. Ook zijn we trots op ons ISO 27001-certificaat. En omdat we ook steeds meer zorgklanten mogen verwelkomen, hebben we ook het zorgspecifieke certificaat op het gebied van informatiebeveiliging gehaald: NEN 7510-1:2017+A1:2020 Medische informatica–Informatiebeveiliging in de zorg. Het bewijs dat Payt de beveiliging van je informatie en dat van je klanten zeer serieus neemt en het beveiligingsproces goed beheerst.
ISO 27001 certificaat
ISO 27001 is de internationale norm voor Information Security Management System (ISMS). Deze norm specificeert eisen voor het vaststellen, implementeren, uitvoeren, controleren, beoordelen, bijhouden en verbeteren van een Information Security Management System (ISMS), in dit geval ons eigen Payt platform.
Door Lloyd’s Register is een audit uitgevoerd. De specialisten van Lloyd’s hebben Payt getest en gecontroleerd op een lijst van informatiebeveiligingseisen en -normen. Naar aanleiding van deze tests hebben zij geconcludeerd dat het beveiligingsbeleid van Payt goed op orde is.
Ethical Hacking
Ondanks de grote aandacht voor beveiliging van de gegevens van onze klanten, kan het voorkomen dat er ingebroken wordt. Wij staan positief tegenover het concept van ethical hacking en waarderen het als – op een verantwoorde manier – melding wordt gemaakt van kwetsbaarheden in onze software.
Als je een zwakke plek in één van onze systemen vindt, horen wij dit graag. Dit stelt ons in staat om zo snel mogelijk maatregelen te treffen. Wij willen graag met je samenwerken om onze klanten en onze systemen nog beter te beschermen.
Wij vragen je:
- je bevindingen te mailen naar security@paytsoftware.com;
- het probleem niet te misbruiken door bijvoorbeeld meer data te downloaden dan nodig is om het lek aan te tonen. Ook vragen wij je om geen gegevens van derden in te kijken, te verwijderen of aan te passen;
- het probleem niet met anderen te delen totdat het is opgelost en alle vertrouwelijke gegevens, die zijn verkregen via het lek, direct na bevestiging van de melding te wissen;
- geen gebruik te maken van aanvallen op fysieke beveiliging, social engineering, (distributed) denial of service, spam of applicaties van derden;
- voldoende informatie te geven om het probleem te reproduceren, zodat wij het zo snel mogelijk kunnen oplossen. Meestal is het IP-adres of de URL van het getroffen systeem en een omschrijving van de kwetsbaarheid voldoende, maar bij complexere kwetsbaarheden kan het zijn dat we je om meer informatie vragen.
Wat wij beloven:
- We behandelen je melding met de grootste prioriteit en reageren uiterlijk binnen drie dagen op je melding. In deze reactie kun je van ons een beoordeling verwachten van de melding en een verwachte datum voor een oplossing.
- Als je je aan bovenstaande voorwaarden houdt, ondernemen wij geen juridische stappen tegen je betreffende de melding.
- Wij behandelen je melding vertrouwelijk en delen je persoonlijke gegevens niet zonder jouw toestemming met derden, tenzij dat noodzakelijk is om een wettelijke verplichting na te komen.
- Wij houden je op de hoogte van de voortgang van het oplossen van het probleem.
- In berichtgeving over het gemelde probleem vermelden wij, indien je dit wenst, je naam als de ontdekker
- Afhankelijk van de impact van de kwetsbaarheid stellen wij een financiële vergoeding (bug bounty) beschikbaar.
- Wij streven ernaar om alle problemen zo snel mogelijk op te lossen en wij worden graag betrokken bij een eventuele publicatie over het probleem nadat het is opgelost.